tirsdag 27. oktober 2009

Ting 5 - Flickr


I dag har jeg brukt litt tid for å bli bedre kjent med flickr . Blant annet lærte jeg å tagge bilder og det var ikke vanskelig. Det var ganske artig å plassere mine bilder på kartet. Til slutt fant jeg en gruppe med navnet "Molde" som jeg presenterte bildene for.

Som vanlig liker jeg å redigere bilder i Picasa. Hvorfor? - i tillegg til at programmet er gratis på nettet, finnes det her mange nyttige funksjoner. Et annet program som jeg bruker av og til er Picnik, spesielt når jeg vil pynte mine bilder med morsomme effekter. I dette tilfellet er tilbudet dessverre ikke stort , hvis ikke man kjøper en Premium versjon. Her er et eksempel på et bilde redigert ved hjelp av Picnik.

1 kommentar:

  1. Flott Alicja!

    I flickr er det også innebygd et bilderedigeringsprogram, det er Picnik. Når du har et foto oppe og klikker på "Edit photo" kommer du inn i Picnik. Veldig greit!

    Hilsen Heidi

    SvarSlett