mandag 30. november 2009

Ting 12: Delicious

  
delicious
Vil du se mine bokmerker gå til: http://delicious.com/aliciam 
Du kan også klikke på logoen,

Gjennom oppdagelsestur ble jeg kjent med  Delicious og jeg liker tjenesten.  Ser at den har mange nyttige funksjoner som kan brukes både privat og på jobben. Hjemme deler jeg en PC med mannen min. Vi har opprettet 2 kontoer for hver av oss. Vi har forkjellige interesser og dette avspeiles godt i våre bokmerker. Det er litt tungvint å logge seg av og på for å bytte bruker. Nå har jeg fått egne bokmerker på Delicius og trenger ikke lengre å logge meg av for å ha tilgang til mine sider og surfe litt på Internett.
I arbeidssammenheng brukte jeg Delicious til å lage en bokmerkesamling som jeg kalte "Eide biblioteks faglenker". Denne bokmerkesamlingen kan hjelpe meg i referansearbed, og den kan også legges ut som en link på hjemmesiden til Eide bibliotek. Det fine med Delicious er at man kan abonnere på tagger og bokmerker. Man kan også dele bokmerker med andre.
En annen artig ting er en mulighet for å lage sin egen widget. Jeg har laget egen widget for Delicious fagbokmerker som vises øverst til venstre i bloggen. Jeg likte så godt denne widgeten at jeg lagde en widget til. Den heter "Nyhetslista" og finnes rett under Delicious widgeten

1 kommentar:

  1. Veldig bra Alicija!

    Syns også Delicious er nyttig. Selv om det er en del arbeid når du importerer bokmerkene dine første gang for å sortere dem.

    Men når det først er gjort er det jo enkelt å bokmerke nye sider!

    Lykke til videre!

    Hilsen Heidi

    SvarSlett