onsdag 4. november 2009

Ting7: Wiki


Oppdagelsesturene på Wiki var både interessante og lærerike, utforskningsoppgavene gikk greit. Da tenkte jeg på ekstraoppgave, nemlig å opprette en artikkel som presenterte Eide bibliotek på den største wikien: Wikipedia. Det var litt tidskrevende, litt eksperimentering og feiling på veien, men til slutt ble jeg fornøyd med resultatet. Det fine med Wikipedia er at man deltar i det sosiale nettverket og at det er lett å oppdatere sine artikler direkte i nettleseren i likhet med blogg.


3 kommentarer:

  1. Fantastisk bra Alicja! Kjempeflott artikkel. Veldig spennende at du valgte denne oppgaven, den ser mye mer nyttig ut enn den ordinære syns jeg.

    Vil også tipse deg om www.lokalhistoriewiki.no. Den drives av Norsk lokalhistorisk institutt med lokalhistorikere fra hele landet som bidragsytere. Samme opplegg som Wikipedia. Artikkelen din kunne faktisk stått der også! Bibliotekhistorie er også lokalhistorie..

    Hilsen Heidi

    SvarSlett
  2. Forresten Alicja, du har ikke skrevet noe på bloggen din om Vennesteder/Facebook, men jeg har jo sett at du er der. Så jeg anser deg som ferdig med ting 6 også.

    Heidi

    SvarSlett
  3. hei Heidi, ja, jeg glemte å skrive et innlegg om facebook, men heldigvis lagde jeg en bildenavigeringsknapp til profilen min på Facebook. den finnes øverst til venstre på bloggsida mi. TUSEN TAKK for tipsen om lokalhistoriewiki. enig, artikkelen om eide bibliotek også kunne plasseres der.
    Ha en fin dag, hilsen
    alicia

    SvarSlett