fredag 18. desember 2009

Ting 19: Second Life

Dette var mitt første møte med Second Life og den virtuelle verden. Det var ganske enkelt å registrere seg og lage sin egen avatar. Den heter ”Alisia Blogger” og er en ung, pen dame med langt mørkt hår. Hun fikk en slank kropp, lange bein og en korrigert nese ( kunne ønske meg det var så lett å slanke seg
i virkeligheten clip_image001)
Som en typisk dame tenkte Alisia Blogger først på klær. I skapet sitt fant hun et svart skjørt og en grønn bluse. Hun ble fornøyd med klærne sine til slutt.
Nå var det på tide å rusle av gårde. Det var såpass enkelt å navigere min avatar. Den første turen gikk til Island Library. Her var det ikke mange å møte. Plutselig dukket det opp ei ukjent dame. Alisia Blogger presenterte seg for henne Wave. Dama var fra USA og ønsket Alisia mye “fun”.  Hvor finnes “fun” lurte Alisia Blogger på clip_image002. Valget hennes falt på “EGypt Pharaoh”. Her traff hun ingen, men litt “fun” var det da hun slo seg ned på en behagelig sofa og samlet krefter etter en lang vandring.
Mitt virtuelle liv varte ca. 1 time før pc-en min logget meg ut. Second Live stiller krav til en prosessor og grafikkort. Datamaskinen som jeg arbeider på er ikke en sterk multimedia PC. Den passer mest til å behandle e-mail, surfing og kontoroppgaver. Det var mye moro så lenge det varte. Jeg skal prøve igjen senere.
Second Life ligner på dataspill og det er ikke  “mitt bord”. For en stund siden prøvde jeg å spille billiard med andre på nettet. Overraskende greide jeg å vinne noen ganger clip_image003
Her er bildet fra "EGypt Pharaoh" med Alisia Blogger på sofaen:



1 kommentar:

  1. Flott Alicia :-))

    Foreløpig har jeg også store problemer med pcen min og oppkobling på Second Life.

    Men jeg syns jo det ser morsomt ut! Og idéer som virtuell bokprat i Norgesbiblioteket kan absolutt ha noe for seg..

    Hilsen Heidi

    SvarSlett